Organizacja i zarządzanie oświatą

Kierunek organizowany jest we współpracy  Z WYŻSZĄ SZKOŁĄ HUMANITAS W SOSNOWCU 

Celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności niezbędnych do sprawnej i twórczej organizacji i zarządzania szkołą, placówką oświatową w nowej strukturze systemu edukacji, podnoszenia jakości pracy w placówkach oświatowych oraz planowania regionalnej polityki oświatowej.

Adresaci

  • Dyrektorzy szkół oraz osoby zajmujące stanowiska kierownicze w przedszkolach i innych placówkach oświatowo-wychowawczych (centra kształcenia praktycznego, centra kształcenia ustawicznego, ośrodki doskonalenia nauczycieli itp.
  • Kandydaci na stanowiska kierownicze w oświacie.
  • Nauczyciele zainteresowani doskonaleniem zawodowym, pragnący nabyć wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania w edukacji.
  • Osoby zajmujące się problematyką oświatową w jednostkach samorządu terytorialnego.
  • Pracownicy nadzoru pedagogicznego, pracownicy organów prowadzących szkoły, animatorzy działań i organizacji oświatowych

Uzyskane kwalifikacje

Absolwenci studiów nabywają kwalifikacje wymagane do zajmowania stanowisk dyrektorskich oraz innych stanowisk kierowniczych w placówkach oświatowych zgodnie z wymogami zawartymi w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora oraz inne stanowisko kierownicze w poszczególnych typach publicznych szkół i rodzajach publicznych placówek (Dz. U. Nr 184, poz. 1436).

Absolwenci studiów zdobywają m.in. umiejętności w zakresie: przyjmowania odpowiedzialności za całokształt pracy szkoły, rozumienia pracy administracyjnej i poprawnej interpretacji przepisów prawa, rozwiązywania rzeczywistych problemów występujących w placówce, ustalania priorytetów w zakresie planowania i realizacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, diagnozowania realizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego na wszystkich poziomach nauczania szkolnego, utrzymywania stałej więzi ze środowiskiem lokalnym, wykazania umiejętności zarządzania zespołem ludzkim, zarządzania finansami szkoły, doskonalenia pracy dydaktycznej placówki oraz ewaluacji jej pracy.

Program

  • Polityka oświatowa Państwa – prawo oświatowe
  • Prawo pracy
  • Prawo rodzinne
  • Przepisy BHP
  • Podstawy organizacji, zarządzania i marketingu w oświacie
  • Placówka oświatowa w środowisku lokalnym
  • Finanse w oświacie ( Zarządzanie finansami w oświacie)
  • Zamówienia   publiczne
  • Kontrola zarządcza
  • Planowanie i projektowanie koncepcji szkoły i placówki oświatowej

  • Nadzór pedagogiczny
  • Zarządzanie jakością, badanie efektów pracy szkoły i placówki oświatowej
  • Ewaluacja placówki oświatowej
  • Nowoczesne technologie informatyczne
  • Administrowanie placówki oświatowej w praktyce
  • Projekty UE
  • Komunikacja interpersonalna
  • Psychologia kierowania
  • Negocjacje i mediacje
  • Zarządzanie konfliktem oraz problemem

CZAS TRWANIA STUDIÓW:

2 semestry (realizowane w ciągu 12 miesięcy), 225 godzin dydaktycznych.
Studia realizowane są w poniedziałki i czwartki w godzinach (16:00-19:30) Zajęcia odbywają się co dwa tygodnie

KADRA DYDAKTYCZNA:

Kadrę dydaktyczną stanowią pracownicy naukowi Centrum Studiów Podyplomowych Innowacje oraz specjaliści z wyższych uczelni i praktycy współpracujący z Centrum.

OPŁATY:

Koszt studiów: Koszt całościowy wynosi 2 300 zł (płatne w czterech ratach) oraz dodatkowo 50 zł opłata rekrutacyjna. 
CENA DLA ABSOLWENTÓW STUDIÓW PROWADZONYCH W CIESZYNIE 2 100 zł

Kandydaci, którzy zapisali się na kierunek, który nie zostanie uruchomiony otrzymają zwrot opłaty gwarancyjnej (rekrutacyjnej). W przypadku uruchomienia kierunku i rezygnacji z udziału w studiach opłata gwarancyjna nie podlega zwrotowi.